Książka integracja emocjonalna .

"Integracja emocjonalna.Jak wierzyć ,że jesteś kochany i potrafisz kochać" jest kolejną książką z serii Psychologia i Wiara wydawnictwa W drodze.Autorzy tej książki upatrują jako brak zintegrowanych emocji problem braku zaspokojenia emocjonalnego.Każdy z nas ma swoje życiowe głodu,które próbuje czymś zapełnić.Jeśli ktoś był mało przytulany w dzieciństwie będzie szukał i dopominał się tego u swojego partnera życiowego lub partnera tymczasowego.Co ciekawe często ta namiastka czułości nie wystarcza.Najlepiej jest wtedy uświadomić sobie swoje braki .Każda zdrowa psychika ma pewne etapy rozwoju jest czas na czułość od rodziców i troskę ,czas stawania się ciekawym świata ,czas powolnego  stawiania granic ,czas buntu czas usamodzielniania się od rodziców.Jeśli któryś z tych etapów jest pominięty człowiek będzie się regresował tym samym jak kotwica utknie w przeszłości i może mieć np.problemy z usamodzielnieniem się od rodziców.Ważne aby wszystkie te głody jakie nosimy sobie zauważ zdać sobie z nich sprawę np.dlaczego kupuje masę książek ,których nie czytam samo zauważenie swoich głodów i często nazwanie ich jest drogą uwolnienia.Jeśli komuś wydawało się ,że nie był kochany w dzieciństwie lub z jakiś przyczyn odrzucał miłość rodziców np.będą skrzywdzonym na tle seksualnym gdzie nawet zwykły dotyk takiej osoby może być dla niej traumatyczny i mogą przypominać dawne zranienie.Wtedy najlepiej taką traumę ,gniew ,złość przepracować u psychoterapeuty.Osobiście chodząc do psychologa odkrywałam siebie oraz przechodziłam różne etapy z racji bycia wykorzystaną na tle seksualnym zostało pominiętych wiele faz przez ,które przychodzi zdrowe psychicznie dziecko.Miałam np.tak ,że układałam puzzle ,czytałam dużo czasopism chrzescijańskich robiłam to czego mi w dzieciństwie brakowało.Nawet raz kupiłam sobie elementy z filcu dla uszycia dla  dzieci.Książka integracje emocjonalna scala nasze emocje dzięki czemu stajemy się zdrowsi psychicznie.

Komentarze