Kwiaty i rośliny w twoim domu.

Dzisiaj dzień kobiet z pewnością każda z was lubi dostawać kwiaty.Jednak nie zawsze mężczyźni są tak wspaniałomyślni,że nimi nas obsypują.Czasami musimy same zatroszczyć się o siebie.Nie wiem jak wy ale ja bardzo ,lubię przebywać wśród zieleni.Jako dziecko większość moich wakacji spędzałam na działce w otoczeniu ogrodu.Nie tylko były tam kwitnące wiśnie i jabłonie ale również kwiaty ,które pielęgnowała moja babcia.Na co dzień nie zawsze,mamy możliwość przenieść się na łono natury .Dlatego proponuje wam ,abyście część świata przyrody przeniosły do swojego domu.Nie mówię teraz o kupowaniu niezliczonej ilości kwiatów,obecnie można kupić w dość niedrogiej cenie całkiem ładne okazy np.w supermarketach w dziale z kwiatami.Proponuje również samemu coś wyhodować ,chociażby biorąc od kogoś odnóżkę i włożenie jej do wody a następnie posadzenie.Powiem wam ,że był taki czas w moim życiu ,kiedy nie miałam żadnych kwiatów w pokoju ,czułam się zmęczona i przygnębiona.Kwiaty i rośliny naprawdę zmieniają powietrze w pomieszczeniu dzięki czemu lepiej się oddycha.Różnice w samopoczuciu można już zaobserwować po paru tygodniach.Moimi ulubionymi kwiatami są wiosenne hiacynty ,które przepięknie pachną.Kiedy przekwitną można wysadzić je w ogródku lub podlewać aby zakwitły w przyszłym roku.
Jeśli ktoś z was lubi ciekawe kompozycje ,proponują poszukanie kursu  np.ikabany japońskiej sztuki układania ,kwiatów.Czasami takie kursy organizowane są za darmo.Ostatnio także ukazują  się różne kursy np.las w słoiku gdzie tworzymy mini ekosystem.Ja osobiście sama stworzyłam taki bardzo prostu przykład sukulenta w kuli.Inwencja twórcza jest dowolna możemy jednocześnie wyłożyć go mchem lub jakimś drobnymi kamyczkami dla ozdoby.Warto zadbać aby w naszym domu nie zabrakło rośli i kwiatów dla naszego zdrowia.Obecnie panujące trendy minimalistyczne podsuwają pomysły aby się wszystkiego pozbywać.Najważniejszy jest w życiu umiar ,natomiast wśród kwiatów i zieleni z pewnością będzie nam się lepiej oddychało.Warto sobie przypomnieć ,że Adam i Ewa pierwotnie w Raju przebywali wśród zieleni i niczego im do szczęścia nie brakowało,nie tylko cieszyli się dobrym zdrowiem ale również byli szczęśliwi.Warto zadbać o tę przestrzeń w naszym życiu.

Komentarze